سرخط خبرها

قـدرت‌نـمایـی شناگران در قونیـه| ثبت رکوردهای جدید توسط شناگران خراسانی

  • کد خبر: ۱۲۱۴۰۴
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
قـدرت‌نـمایـی شناگران در قونیـه| ثبت رکوردهای جدید توسط شناگران خراسانی
۲ شناگر خراسانی ۶ رکورد ملی را در رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی جابه‌جا کردند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ آوردگاه بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی، میدانی برای درخشش شناگران خراسانی بود. جایی که از میان ۹ شناگر ایرانی حاضر در این پیکار‌ها دو شناگر خراسانی به آب زدند و حتی در بخش جانبازان و معلولان هم سه شناگر به مسابقات اعزام شدند که یکی از آن‌ها جوان مشهدی بود. حضور پررنگ خراسانی‌ها در تیم‌های ملی شنا و پاراشنا در رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی با عملکرد خوب آن‌ها هم همراه بود.

البته قهرمانی بلامنازع شنای خراسان در ۹ سال گذشته در مسابقات لیگ‌برتر شنا، این انتظار را به وجود آورده بود که دو شناگر خراسانی عازم به قونیه، در محل برگزاری رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی بتوانند نمایش درخشانی داشته باشند. با این همه سینا غلامپور و ابوالفضل سام در رقابت‌های شنا و ابوالفضل ظریف در پاراشنا برای خراسان‌رضوی در این آوردگاه بین‌المللی افتخارآفرینی کردند. شش رکورد ملی و کسب یک نشان برنز برای دو شناگر خراسانی و کسب یک برنز برای پاراشناگر مشهدی در رقابت‌های بخش جانبازان و معلولان، بخشی از حضور موفق شنای خراسان در این مسابقات بود.

بارقه‌های «ظریف»، امید پاراشنا

ابوالفضل ظریف اولین شناگر مشهدی بود که در مسابقات هم‌بستگی کشور‌های اسلامی به آب زد. شناگری که در بخش معلولان در همان روز‌های نخست شروع مسابقات کارش را آغاز کرد و بعد از یکی‌دو کسب عنوان چهارمی و ششمی، توانست به نشان برنز ۱۰۰ متر کرال‌پشت برسد. ظریف که در اوج جوانی است و می‌تواند آینده درخشانی در پیش داشته باشد، ۱۰۰ متر کرال‌پشت را در زمان یک‌دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۹۵ صدم‌ثانیه شنا کرد تا بر پله سوم بایستد و مدال برنز بگیرد.

برنز «غلامپور» در بخش تیمی

سینا غلامپور، شناگر ۲۳ ساله خراسانی، از چهره‌های پرامید کاروان ورزش ایران در این مسابقات است که به‌دلیل حضور در رقابت‌های ارتش‌های جهان از بخش انفرادی مسابقات قونیه کنار گذاشته شد. با این همه غلامپور در بخش تیمی بار‌ها با سایر شناگران به آب زد و توانست علاوه بر جابه‌جایی تیمی دو رکورد، به گردن‌آویز برنز هم برسد. سینا غلامپور در تیم ۴ در ۱۰۰ متر با سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران هم‌تیمی بود. چهار شناگری که توانستند دو بار رکورد ملی این ماده را بشکنند. آن‌ها در دو مرحله رکورد‌های ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۸۲ صدم‌ثانیه و ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۴۶ صدم‌ثانیه را از خود برجا گذاشتند. رکورد دوم برای سینا غلامپور و هم‌تیمی‌هایش مدال برنز مسابقات هم‌بستگی کشور‌های اسلامی را به‌دنبال داشت.

رکوردها، به‌کام «سام»

چهره درخشان تیم‌ملی شنای ایران در آوردگاه هم‌بستگی کشور‌های اسلامی نه سینا غلامپور بود و نه سایر نفراتی مانند عبدلی و یاوری و... بلکه این ابوالفضل سام هفده‌ساله بود که توانست به‌عنوان یک مشهدی در ترکیب تیم‌ملی شنا خوش بدرخشد و چهار مرتبه رکورد‌های ملی دو ماده را به‌نام خود تغییر دهد. سام ابتدا در ماده ۱۰۰ متر کرال‌پشت در دور مقدماتی ۵۶ ثانیه و ۷۸ صدم‌ثانیه را ثبت کرد تا اولین رکوردشکنی ملی را در این ماده انجام دهد. او روز بعد در مرحله قبل از فینال رکورد خودش را باز بهبود بخشید و با ثبت زمان ۵۶ ثانیه و ۳۶ صدم‌ثانیه شاهکارش را تکرار کرد. سام در ۲۰۰ متر کرال‌پشت هم دو بار در طول این مسابقات رکورد زد. ابتدا در دور مقدماتی رکورد ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۹۱ صدم‌ثانیه را از خود برجا گذاشت و در مرتبه بعدی این مسیر را در ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۶۷ صدم‌ثانیه شنا کرد.

امیدواری به روز‌های باقی‌مانده

شناگران تیم‌ملی امروز و فردا هم به آب می‌زنند، اما باتوجه‌به شرایط فنی انتظار نمی‌رود ایرانی‌ها بتوانند سکو‌های بخش انفرادی را از آن خود کنند. با این همه شاید ابوالفضل سام بتواند در بخش انفرادی یکی‌دو بار دیگر رکورد ملی را ارتقا ببخشد، اما شانس کسب مدالش دست‌کم روی کاغذ کم است. سینا غلامپور هم به‌دلیل حضور در بازی‌های ارتش‌های جهان از بخش انفرادی این مسابقات به صلاحدید کادرفنی کنار گذاشته شده است.

درخشش، پشتوانه موفقیت باشگاهی

شناگران خراسانی در حالی این روز‌ها در تیم‌ملی می‌درخشند که میانگین سنی کمی دارند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده بتوانند تیم‌ملی را به قرق خود درآورند. شناگرانی که ۹ سال پیاپی است قهرمان لیگ‌برتر شنا می‌شوند و حالا وقت آن است که این دستاورد بزرگ به توسعه بیشتر شنای استان بینجامد. شنایی که انصافا در سال‌های گذشته همواره شناگران زیادی را به تیم‌ملی معرفی کرده است و حالا هم در اردو‌های مختلف تیم‌ملی، شناگران زیادی را دارد و در مسابقات رسمی هم دست‌کم یکی‌دو شناگر رکوردشکن و مدال‌آور دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->